divendres, 21 de juny del 2013

Activitat 11: Analitzant l' actuació d' una mestra.



En aquesta entrada analitzarem l' actuació descrita en el pàrraf següent:
"Una mare li diu a la mestra del seu fill de tres anys que fa poc que ha començat el nou curs escolar i que per tant, està en el procés del període d’adaptació, que aquest ja està suficientment adaptat i que considera que ja pot finalitzar aquest període. La mestra li va respondre que, encara que el nen ja estigués adaptat, era ella la que tenia por i no es sentia còmoda finalitzant el període d'adaptació abans d’hora, perquè necessitava que les coses anessin com estaven programades."
Aquest tipus de situacions, no em venen de nou per les vegades que ens han advertit a l' assignatura de Psicologia de lo freqüent que és que el mestre o la mestra no té la seguretat suficient per a poder improvisar sobre la marxa.
Penso que si volem treballar no només de mestres,  hem de ser capaços de tenir resposta a les qüestions que puguin sorgir donant pas a la improvisació i a la creativitat. M' imagino aquesta mestra diguen-li a un infant que ha acabat la seva tasca molt abans que els altres, que torni a fer la mateixa tasca o una cosa semblant. Si no és capaç de fer front una situació favorable com pugui ser la ràpida adaptació d' un infant, què passarà quan es trobi amb situacions no previstes com per exemple que un infant es faci mal.
Dit això, també sé que és molt fàcil parlar des de la meva posició. Estic davant l' ordenador, sense cap tipus de pressió. Si m' equivoc esborro i torno a començar. Jo entenc que la protagonista d' aquesta situació, no deu tenir gaire experiència i encara es veu superada per tot el que suposa aquesta feina però crec que una situació com la que marca l' enunciat d' aquesta entrada no ha de ser cap tipus de problema. Potser la planificació fet per aquesta mestra no és prou bona perquè no dona pas a successos que s' escapin del guió.
No se si em trobaré algun dia en aquesta situació, però per prevenir-la, crec que és molt important una bona preparació teòrica, però sobre tot crec que és la experiència l' element clau per no trobar-se amb absurds d' aquest tipus i sobre tot, abans de sortir de casa, deixar les inseguretats allà on no puguen escapar. També he de dir que tan negatiu com no saber improvisar, és no tenir una planificació amb una intencionalitat clara.
Tot i així, no crec que sigui una errada insuperable. Jo ho comparo a quan em vaig treure el carnet de conduir. Era molt divertit conduïr de pràctiques amb el professor al costat. Fins i tot per mi, que mai he set cap "Niki Lauda" ni res semblant, sino tot lo contrari. El professor mai havia de dir-me res i no m' havia de tocar ni el volant ni els pedals. Així que vaig, m' examino i aprov. El problema va venir quan me varen donar el carnet i me varen dir "ya puedes conducir". El primer cop que vaig agafar el meu cotxe i vaig anar a Vila, ho vaig passar tant malament, com aquesta mestra amb vint improvistos en un dia, n' estic ben segur.
Aquí us deixo una cançó que també parla d' un mestre i ben segur que no devia ser del gust del creador d' aquest tema. Amb tots i totes vosaltres, Midi Puro amb el seu tema "Maestro".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada